راهنمای انتخاب بهترین گچ برای سفیدکاری و گچ زیرکار ساختمان

گچ کاری و استفاده از گچ سفید کاری و گچ زیرکار، قرن هاست که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا نه تنها یک راه عالی برای افزودن بافت و گرما بخشیدن به فضا است، بلکه کاملا سازگار با محیط زیست است و شامل هیچ ماده شیمیایی مضری نیست که مانند برخی از رنگ ها با گذشت زمان در محیط منتشر شود.

به طور کلی گچ های ساختمانی به دو نوع گچ زیر کار و گچ سفیدکاری روکار تقسیم می شوند که هرکدام انواع، خواص و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. اگر قصد خرید هریک از انواع گچ را دارید، راهنمای زیر می تواند به شما کمک کند تا بهترین نوع گچ مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

نکات مهم در انتخاب گچ سفیدکاری

یکی از پرکاربردترین مواد مصرفی در  صنعت ساختمان سازی گچ سفیدکاری می باشد. اگر در انتخاب این ماده ساختمانی دقت نکنید، ممکن است هزینه زیادی بابت این کار بپردازید. در ادامه برخی نکات مهم در زمان انتخاب گچ سفیدکاری می پردازیم.

 

  • سفیدبودن رنگ گچ

رنگ سفید گچ باعث استفاده زیاد آن در فضای داخلی ساختمان استفاده می شود. شفافیت و رنگ سفید گچ باعث ایجاد جلوه ای خاص به فضای ساختمان می شود.

نوع پودر گچ، سفیدی و درجه خلوص سنگ گچ و همچنین نحوه و زمان پخت در کوره از عوامل موثر در تعیین رنگ گچ می باشد.

 

  • دوام و ماندگاری گچ

گچ سفید کاری مرغوب گچی است که بعد از خشک شدن ترک بر ندارد. خاصیت ضد حریق و آتش، عایق صدا و مقاومت در برابر عوامل کششی از دیگر خواص گچ سفیدکاری مرغوب می باشد

 

  • علامت استاندارد

یکی از اصلی ترین فاکتورها در زمان خرید گچ سفیدکاری، علامت استاندارد آن می باشد. وجود علامت استاندارد نشانه اهمیت کارخانه تولیدی به فرآیند تولید گچ می باشد. پس لازم است در هنگام خرید گچ ساختمانی حتما به این علامت توجه نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و انتخاب بهترین گچ سفیدکاری و گچ زیرکار مقاله زیر را مطالعه کنید:

https://b2n.ir/y27822

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.